19 oktober 2015

Tillbaka till vardagen

Efter 2 veckors influensalik förkylning börjar nu vardagen infinna sig igen. Jag är tillbaka på jobbet igen. Visserligen med en kondition motsvarande en 98-åring... men jag är här i alla fall!


Saker jag ogillar/inte förstår mig på
1. Gnälliga människor! Gnäll gnäll gnäll. Har man ingenting positivt att komma med kan man väl hålla klaffen istället för att förpesta luften för oss andra?
2. Folk som tror de är så himla bra själva. Lite reality check kanske? Det är inte helt fel att kunna inse sina egna begränsningar ibland.
3. Hur en treårings humör kan ändras 7 gånger i samma sekund. Hjälper inte mycket att försöka slå knut på sig själv för att behaga en som är så ombytlig!
4. Hur folk kan bo i lägenheter/radhus/tomter nära varandra. Trångt helt enkelt. Varför?? Grannar är bra att ha, men de ska bo låååångt ifrån :-)


Saker jag gillar
1. Att få komma ut och åka häst efter att ha tillbringat 2 veckor liggandes i soffan. I solsken dessutom. Nästa gång är jag förhoppningsvis så pigg att jag orkar rida lite mer än bara åka med.
2. Att ha frysen full med matlådor. Bra att ha när man är sjuk och bra att ha ett lager att ta med till jobbet.
3. Att det snart är dags att julpynta och att baka pepparkakor (fuskat och köpt hem deg redan, illa jag vet...men man får välja vad man lägger tiden på ibland) och att julstöka.
4. Mest är det ju jobb med att utfodra hästarna vintertid. Men det finns också tillfällen då man sent på kvällen knallar ner till stallet i mörkret, när det är stjärnklar himmel och man får någon minut att bara fundera över saker och ting. Så skönt! (Sen blir man ju väldigt uppskattad när man kommer med IKEA-kassar fulla med kvällshö också som en bonus)
5. JULMUST!




Så med det sagt: Om 2 månader så är det nästan julafton!


Lite nytt från Emil:
Hövrövare - sjörövare


Gamla (välanvända) favoriter:
Kepschut - ketchup
Plättkärra - släpkärra

Inga kommentarer: