30 september 2015

Det där med att hinna med...

Tiden går så fort! Många saker är det som inte hinns med. Bloggen är en av dem.
Försökt komprimera ihop veckans arbete på 3 dagar. Ska jobba hemifrån torsdag och fredag om inget speciellt dyker upp. Båda cheferna är på andra sidan jordklotet så jag kanske måste vara lite flexibel om det skulle hända någonting :-)


I helgen som var hade vi en gäst. Hunden Tarzan bodde hos oss lördag - söndag. Emil skötte sig jättebra och lät hunden vara i fred långa stunder. Sen lekte de lite också såklart. Han blev väldigt förtjust i att ha hund så han ville byta bort ett av sina gosedjur mot hunden. Det ville jag också... men vi kan ju inte ha hund i nuläget. Vi jobbar ju heltid båda två, så vi är borta hemifrån alldeles för länge för att ha hund. Men NÅN dag så!
Vi fick både hjälp med traktorn och med barnpassning i lördags så jag hann gå med röjsågen en sväng till. Nu är det "bara" 3/4 kvar... *pust* Men de värsta bitarna (förutom en sträcka till) är avklarade så det är skönt. Som det är nu så kommer inte strömmen runt i hagen. Man kan utan problem ta i tråden och det är ju inte så bra. Tur att jag har så snälla hästar som trivs i hagen! :-)


Igår hann jag rida Brellir före middagen och sen red jag Kolan i paddocken efter att ha lagt Emil.
De gick så bra. Ikväll ska jag handla, så troligen hinner jag ingen ridning ikväll. Är ju inte så vanligt att man kan rida i paddocken så här års innan det fryser på och blir hårt i backen. Hoppas det blir vinter snart (eller en torr och regnfri höst).


Nä, nu är det bråttom! Mycket att göra och kl 15 är det avskedsfika för en kollega som slutar och börjar på ett annat jobb. Tillbaka till arbetet!!

Inga kommentarer: