28 oktober 2015

Tårta

Överraskade sambon med tårta igår. Fast vi inte skulle ha någon tårta...
Men födelsedagar inträffar ju ändå så sällan tänkte jag.


Så det blev en kväll i tv-soffan igår med tårta efter middagen.
Hästarna fick en vilodag, men självklart fick de komma in och sova i boxarna. Hoppas att björnen ger sig av snart eller går i ide så att de kan få vara ute när det är finväder.
Lämnade en snorig och hostig Emil på förskolan imorse. Verkar som att han varit ok idag i alla fall, för det är ingen som har ringt hem oss vad jag vet. Själv har jag varit med och tagit hand om ett studiebesök hos oss idag. Inte världens mest produktiva arbetsdag, men det är ju inte mitt problem egentligen.


Har så många saker/projekt i huvudet att jag inte ens kommer ihåg hälften. Borde skriva mig en kom-ihåg-lista.
Igår (när sambon var hemma och vabbade Emil) försvann det en liten kille från en förskola i närheten. 4 timmar tog det innan han hittades. 4 timmar är ju jättelång tid! TUR att det inte var Emil.
Jag hade nog dött av oro då...


Har påbörjat julklappsinköpen redan. Det känns bra! Ska försöka hinna bli klar i god tid i år också. Det var så himla skönt förra året att vara klar och slippa stressen och trängseln i affärer :-)


Nä, nu ska jag göra ett ryck och avsluta arbetet som är kvar att göra idag.










Inga kommentarer: