9 september 2015

Mitt i veckan

Redan onsdag.
Gårdagen rusade iväg. Hämtning av Emil, intag av hästar, värma mat åt Emil, förbereda vår middag, packa förskoleväskan, förbereda frukosten, sambon anlände hemmet, äta middag (E fick också smaka lite även fast han redan ätit sin middag), bada Emil, lägga honom, ut och titta till hästarna och fixa med Kolans eksem, släppa ut dem, tänka att jag borde måla ladugårdsfönstret som ligger där och väntar på omvårdnad men strunta i det, in och duscha istället. Beställa allvädersstövlar åt Emil på nätet. Så var klockan halv elva och bara att gå och lägga sig. Inte ens fem minuter i soffan.
Somnade på 10 sekunder.
En helt vanlig tisdagseftermiddag/kväll i mitt liv. Barnet kom i säng minst 1,5 timme för sent, jag hann inte rida och inte heller måla. Men vi åt mat i alla fall! Oh well, nytt försök ikväll!


Ett litet tecken på trötthet:
Igår frågade sambon mig om det var dagsljus när jag åkte till jobbet i måndags eller om det var mörkt. Jag fick fundera länge... Ljust...eh...tror jag...
Bra att man inte ens visste det. Känns ju tryggt :-S
Igår morse höll jag på att ramma en stålställning när jag backade in på parkeringen. Backade in (lite ouppmärksamt), vänder på huvudet och ser att ställningen är 1 DM från bilens sida. Hade lika gärna kunnat köra på den. Jag MÅSTE lära mig att gå och lägga mig tidigare... Är inte bra att vara konstant trött :-/

Inga kommentarer: