8 september 2015

Nu är det redan höst...

Vi har haft semester. 2 veckor med strålande solsken och sommarvärme. Som det behövdes efter den tråkiga (ur väderlekssynpunkt) sommaren.
Kolmården besöktes, vi hade 3-årskalas för Emil, ladugården är putsad (nu kvarstår "bara" kalkning så att den ska bli lite fin också, inte bara hel...). Sista kvällen innan jobbdags kraschlandade jag och Brellir. Vi kom i hyfsat friskt tempo tölt när han trasslade in frambenen i varandra och dök ner i gruset. Skrapsår på hela nosen, jack i hans ena knä och så en mörbultad matte. Pratade med mamma senare på kvällen och bestämde mig för att åka och in och kolla mjälte och njurar. Gjorde ont, men var bara muskler som tagit stryk trodde (!?) läkaren.
Tillbringade en vecka hemma sjukskriven och knaprade värktabletter så det nästan sprutade ur öronen, men efter en entimmesmassage av ryggen/ländryggen så kunde jag minska lite på knaprandet och nästan sitta ok i bilen.


Nu är det full rulle på jobbet igen. Varit på kurs på förmiddagen idag så nu ska det registreras kemikalier medan jag har kursen i färskt minne. Fast egentligen borde jag göra annat. Som är mer brådskande och har väntat längre på att bli omhändertaget. Hmm, om man bara hade 6 armar och lite bättre simultankapacitet... Eller en labslav :-P


Ikväll blir det premiärlagning av Linas matkasse. De har (helt otroligt!) börjat leverera i våra krokar nu. Det trodde jag ju aldrig att det skulle inträffa! Så igår kom det en leverans med en barnkasse plus en fruktkasse.
Fruktkassen var inte så imponerande. Inte så att jag skulle betala för att få den. Vi smaskade i oss några nektariner (som inte såg ut att överleva så mycket längre) igår.
Blir nog en engångsgrej att testa, men kul med nya maträtter (några iaf) utan att själv behöva leta, hitta, planera, köpa in och laga i ordning.


Idag är det min tur att hämta på förskolan. Lång dag, trött barn och trött mamma brukar inte vara en bra kombination så jag har fixat så E har en matlåda att värma direkt när vi kommer hem så kan trötta mamsen laga mat i lugn och ro sen. Ökar chansen att vi överlever tills pappan kommer hem från jobbet ;-)






Emils ord:
Nav - lägg av
Faan unge - behövs nog ingen förklaring. Det är INTE JAG som lärt honom detta!
Havafferna - girafferna
blåblär - blåbär
Flygkan - flygplan
Slubbade - snubblade
Det kan bli så ibland (vanligaste svaret när man säger att han satt skorna på fel fot)
De va inte så meningen.
Stäng kava - stäng dörren (kommer från skomakaren i Bullerbyn)
Jag är stooor.

Inga kommentarer: