3 december 2014

December är här

Ja, så var det redan december. I måndags var det grötkväll på dagis. Emil var självklart den sötaste lilla tomtenissen. Han satt i Annelis knä på scenen när de sjöng. Ögonbrynen åkte ända upp i pannan när han såg mig och så skrattade han och vinkade.
När de hade sjungit klart gick Arne för att hämta honom vid scenen. Han lyfte ner en sprattlande unge som skulle till sin mamma... Sen kom han springande och jag fick en STOR kram. Finaste tomtenissen!!! Hembakat bröd med julskinka... riktigt gott!!


Igår var jag iväg på Motivationsdagen i Stockholm. Sarah Dawn Finer var konferencier och föredragen hölls av Paolo Roberto, Ann Askenberger, Jens Lind, Stefan Hyttfors, Inger Hansson och Robert Gustafsson. Sen fick man med sig en välfylld goodiebag hem!
Jag anmälde mig till en kurs för halva priset: "Att leda andra utan att vara chef".
I november var jag ju på en konflikthanteringskurs som hette "så hanterar du besvärliga personer".
Dessutom vann jag en tävling de hade (man skulle skutta i en plastgroda i en hink för att få vara med i en lottdragning och jag VANN den lottdragningen) som gav ett presentkort på en valfri kurs. Så jag är lite inne på att gå en retorikkurs för presentkortet.
Sambon börjar låta lite orolig över att bli överkörd totalt där hemma... ;-)
Konflikthantering, ledarskapskurs OCH retorik. Jag kommer att bli livsfarlig! :-P
Kul i alla fall med lite personlig utveckling!


Idag är det en vanlig grå vinteronsdag. Mörkt, mulet, glömde matlåda (handlade McD...så ingen lyxlunch, men hann iaf med inhandling av någon julklapp), rutinarbete på jobbet. Men inte hanger jag läpp för det! Idag är det nämligen MIN dag att hämta solstrålen (eller ilskna lilla biet - beror på om han blivit väckt eller fått vakna själv, det KAN vara ett arv från hans mor...)!!


Igår red jag för första gången på läääänge. Nu är det ju äntligen lite hårt i backen så att de inte trampar sönder så mycket! Tyvärr gjorde det väldigt ont i fotleden så blev bara en kort stund på Kolan. Ikväll ska jag stödlinda foten och se om det funkar bättre så ikväll får Brellir se upp :-)
(Om det nu finns någon ork kvar framåt 20-tiden)

Inga kommentarer: