18 december 2014

Snart ger jag upp och äntligen snö!

Kämpar som en galning på jobbet för att få folk att sitta vid samma bord på fikarasten.
Det går ju sisådär.
Har lyckats möblera om borden, men lik förb....t så sätter sig ena professorn vid bordet i ena änden av fikarummet (inte de som möblerats ihop till ett långbord där alla ska få plats) och så sätter sig de andra invandrarna där också.
Vi försökte till och med få honom att flytta till oss, men han ville inte ?!
Jag blir alldeles matt. Båda husen är likadana egentligen, men nu försöker ju i alla fall andra huset (med bara svenskar) att bjuda till, men de i mitt hus (alla utom 2 är invandrare) vägrar.
Alla personer är jättetrevliga och det är ingen osämja. De kan bara inte sitta vid samma bord.
De beter sig mer som 2-åringar än vad Emil gör... S U C K.
Jag har till och med fått höra "varför sitter du med de andra svenskarna?" Ehh - WHAT?
Jag sitter vid KOLLEGORNA oavsett kön, ålder och hudfärg. För mig är det människor?!? Jag hade inte ens reflekterat över etnicitet innan denna fråga kom.
Jag försöker bara att interagera lite med de som jag vanligtvis inte umgås med på labbet.
Hur svårt kan det vara att bjuda till lite?
Nä, det ska bli så SKÖNT med lite julledighet snart!! Komma bort från alla trångsynta människor.




ÄNTLIGEN är vintern här. Igår var det alldeles vitt där hemma och imorse snöade det igen. Hoppas hoppas HOPPAS att det får ligga kvar till julafton nu!!
Igår var det helt perfekt ridväder. Tyvärr gjorde jag köttbullar till julafton så jag hann inte med någon ridning innan det var sovdags. Hoppas på lika fint väder ikväll!




Emil måste ha ett extraordinärt bra immunförsvar. Han var snorig i 3 dagar. Jag har varit det i en och en halv vecka, men är nu mycket bättre. Sambon blev risig igår så han är väl i bästa fall frisk till jul...
Nä, dags att sätta lite fart! Bara en och en halv arbetsdag kvar nu ju!!

Inga kommentarer: