8 december 2014

Snörvel snörvel

Jag hämtade en jättesnorig hängig liten kille på förskolan i torsdags. Vabbade i fredags och igår - som ett brev på posten - slog min förkylning till med dunder och brak :-/
Idag är det snorigt som sjutton och ögonen rinner. Blä!
Emil är mycket piggare, men fick stanna hemma idag också.

Hann rida hästarna i lördags innan jag blev sjuk och Brellir kändes riktigt riktigt fin. Behöver stärka töltmusklerna lite, men formen kändes fin och han var både mjuk och lyhörd.
Kolan var p i g g, som han brukar vara så här års, och stel. Red ju inte tillräckligt länge för att han skulle hinna bli helt uppvärmd. Han tar ju lite tid på sig att bli uppvärmd. Sen slog virusarna till med stor kraft och jag orkade inte rida vare sig igår eller idag. Går bra nu...

Nu ska jag återvända till soffan och min bok och hålla tummarna för att Emil sover någon halvtimme till!

Inga kommentarer: