25 november 2014

Längesen nu & nytt rum

Nu var det ett tag sen jag bloggade.
Har haft häcken full och inte mycket tid över till bloggande.
Nu väntar jag på en autoklav så nu har jag (äntligen!) några minuter att slå ihjäl.


Igår var jag iväg på en kurs i konflikthantering i Örebro. Spännande och intressant!
Nästa vecka är det en annan kurs i Stockholm. Den är nog om möjligt än mer intressant.
Är så glad att jag fick möjlighet att gå dessa kurser via jobbet!!


Brellirs operationssår är snart ett minne blott. Blir nog ett skapligt ärr efteråt, men bara det inte är hål i huden, med en flera cm lång kanal in och som savar konstant så är jag nöjd! Var ju inte kul i somras när flugorna försökte boa i hans sår. :-/
Igår fick de stå inne hela dagen, eftersom sambon var hemma och ledig tillsammans med Emil och kunde lunchfodra dem. Sen fick de vara ute igår kväll och natt istället när heldagsregnet hade slutat.
Jag är SÅ LESS på regn och mörker nu.
I helgen som var så julpyntade vi i magasinet, garaget och stallet...tja...jag är rädd att jag tjuvstartade där ännu tidigare än så. Men man FÅR det när man inte sett solen på över en månad!


Idag är den här i alla fall! Solen kom nu runt lunch och man ser till och med blå himmel! Hade nästan hunnit glömma hur himlen såg ut...


Emils rum blev klart nu i helgen så i lördags natt sov han första natten i sitt eget rum. (Han har ju haft gästrummet som sitt rum fram tills nu.) Han gillar sitt nya rum!
Tyvärr måste vi flytta in alla saker från gästrummet in i hans rum för ett litet tag, eftersom vi ska rusta det rummet nu på en gång. Eller...så snart vi hinner.
De lediga dagarna är ju väldigt få och det är så mycket annat man måste hinna med också. Men det vore skönt att ha det avklarat snarast! Sen är det "bara" badrummet, toaletten, trappan och lilla hallen kvar. Förutom källaren då... Vi lär vara sysselsatta ett bra tag till! ;-)


Katten har insett att det är vinter nu. Han kommer in och sen ligger han i vardagsrummet så länge han bara kan. Inte alls som på sommarhalvåret då han enbart kommer in för att äta lite mat.


Fåglarna får ingen mat alls i år. De har pickat bort en massa fönsterkitt och vi är lite inne på linjen en bra fågel är en död fågel och har funderat över att skjuta dem eller att blanda råttgift i kittet nästa gång. Det är LITE surt att de förstör alla fönster VARENDA år. Man vill ju göra nånting annat än att renovera fönster om somrarna... :-@


Nä, slut på pausen. Åter till arbetet! Hej hå, hej hå, vi nu till gruva..labbet gå, hej hå hej hå...

Inga kommentarer: