6 december 2013

Bråttom bråttom

Har helt galet mycket saker att hinna med. Ynka 2 arbetsdagar kvar nu. Ska bli skönt på måndag eftermiddag!! Innan dess är det bara att köra på i 180. Blir jag inte klar med allt måste jag ju backa på någon semesterdag och det vill jag ju inte.

Förkylningen hänger i fortfarande. Envis rackare det där! Rethosta halva natten = mycket irriterande när man vill sova. Förkylningen gjorde att vi missade 150-årskalaset förra helgen. Båda svärföräldrarna som fyllt 75. Jättetrist att inte få åka och fira dem :-(
Den enda av oss som var frisk då var Emil. Sen åkte han på feber ett dygn, men än så länge verkar han klara sig från både snor och hosta. Undrar lite vad det är för dunderimmunförsvar han har egentligen?!
På 15 månader har han varit sjuk ett dygn plus haft feber ett dygn. That is it! Visserligen har jag hört att amning ska ha en mycket positiv inverkan på immunförsvaret, men han borde väl ändå inte kunna ha bättre immunförsvar än mig då (och det är inget att hurra för - är någon i närheten sjuk så blir jag det också till 99%).

Igår kom första snön, men det mesta kom som regn och slask. Så slaskigt och halt blev resultatet. Inte alls snötäckt och minusgrader som jag hade hoppats. Hoppas vi hinner få snö innan jul i alla fall! Det är ju ingen vidare julkänsla utan snö...

Nä, dags att djupdyka i arbetsuppgifterna. Har jag tur hinner jag få näsan över ytan lagom tills det är dags för hemgång :-)

Inga kommentarer: