29 december 2013

Jul, mera julklappar och en långpromenad i SOLSKEN!

Julhelgen passerade snabbt. En helt grön julafton med plusgrader...
Vi hade bjudit hem mamma, min mormor och mina svärföräldrar. Tyvärr blev svärföräldrarna sjuka så det blev bara mamma och mormor. Massor med mat, godis och julklappar. Emil lekte hela juldagen med sin egen dammsugare, sin musikflodhäst och bilpanelen. Mamman och pappan satt mest i soffan och tittade på film eftersom det regnade heeeeela juldagen. På annandagen var det uppehåll och vårväder och båda hästarna fick sig en tur i skogen/på skogsvägarna.

Idag hade jag och Emil en till liten julafton då vi öppnade julklappar från Emils farmor och farfar, faster Jill och farbror Jörgen och kusin Jeanette :-)
Jag intresserade mig för innehållet och Emil tyckte det allra roligaste var att få riva sönder alla omslagspapper i små små bitar...

Efter julklappsöppnandet tog vi en timmeslång barnvagnspromenad i det fina vädret. Man måste ju passa på när det är soligt och inte blåser storm! Det var SÅ skönt!!

Lite senare, när vi kommit in igen, lämnade jag honom med julklapparna i vardagsrummet och gick ut i köket för att förbereda hans lunch. Lämnade honom ensam i 5-10 sekunder och förväntade mig att han skulle hasa efter ut i köket som han brukar. Det var KNÄPPTYST. Så jag ilade tillbaka in i vardagsrummet. Mycket riktigt så såg jag att han stoppade in en Ahlgrens bil i munnen. Vi hade 2 små bilar som låg kvar i en glasskål på vardagsrumsbordet. Hann fram och fiska ut den. Han rynkade ihop sin näsa (som alltid när det är nåt bus) och skrattade mot mig med stängd mun. Kollade snabbt i skålen och jorå visst var det tomt i skålen. Alltså en bil kvar i munnen. Lirkade upp munnen men insåg att det bara var några småbitar kvar så han fick äta upp dem. BUSUNGE.

Inga kommentarer: