16 december 2013

Redan 3:e advent...

Hej hopp!
Det har hunnit bli tredje advent redan. Dagarna rullar på snabbt!!
Vi verkar få en grön jul i år... Trist, det SKA ju vara snö på julafton!
Nåja, vi får väl försöka få till lite julstämning inomhus i alla fall :-)
Dock ingen gran i år. Lite småtrist, men vem orkar vakta granen 24:7 från en nyfiken liten ligist? Inte vi. Så vi bojkottar gran i år och kommer ha en nästa år istället. Förhoppningsvis.

Ligger hyfsat bra till i julförberedelserna. Bröd är bakat, julgodis lagat, det mesta är hemköpt och det som är kvar fixar jag nog imorgon tror jag.
Tomtar har stått framme ett tag (de åker väck direkt efter jul). Emil hann provåka pulkan en enda gång innan snön regnade bort.

Igår och idag regnar det också. Visst gillar jag min födelsedagspresent (en sydväst), men jag hade ju inte tänkt att jag skulle ha så STORT behov av den. Framförallt inte nu mitt i vintern...
Hann rida lite i paddocken medan det var fruset, men nu är det ju mjukt i backen igen :-(
VAR ÄR VINTERN???
Det är i och för sig skönt att vi slipper ploga var och varannan dag, men några dm snö på backen och minusgrader vill man ju i alla fall ha!

Idag står städning på schemat. Är ju ändå skitväder ute så då kan man lika gärna städa. Är ganska så ridsugen, men INTE i det här regnvädret. Tror inte hästarna är överförtjusta heller. De springer ju nästan omkull en för att komma in snabbt på kvällarna.
Nu är det städpaus för Emil har somnat. Så istället blir det räkningsfix och papperssortering.
Skönt att få det gjort och slippa tänka på räkningar i julhelgen!
Det bästa med hela december måste vara skatteåterbäringen!! Sååååå skönt att veta att man har pengar till alla räkningarna, även om det allra mesta av pengarna ska sparas till nästa års vedinköp och höinköp. Brukar vara lite avis på alla som får sina pengar på sommaren, men nu när man får dem så är de sååååå välkomna!

Inga kommentarer: