21 december 2013

Idag vänder det!

Idag är det äntligen mörkaste dagen! Från och med imorgon blir det ljusare :-)
Det är verkligen mörkt ute nu när det bara regnar och inte är någon snö som lyser upp i kvällsmörkret!!

Igår såg båda hästarna monster i skogen. Kolbrúnn tyckte att en ristrave med presenning såg läskig ut där den låg vid vägkanten bredvid avverkningen. Brellir tyckte att skatorna som flög från en granhäck (alldeles intill ridvägen) var läskiga och efter det så var ALLT läskigt. Även mötesplatsskyltarna på skogsvägen... :-)

Idag har det regnat och varit tråkväder så idag har jag städat istället. Vi har även bockat av nästa sista saken på "att-göra-listan" för i år. Nu är det bara EN sak kvar: jag ska slipa trappräckena. Men än är det ju gott om tid innan 2014 så jag ska nog hinna!
Sen ska det skrivas en lista över alla projekt för 2014... Bra att ha för det är ju både stora projekt och MASSOR av mindre projekt. Man glömmer lätt hälften så har man en liten stund över är det toppen att kunna kolla på listan om man kan beta av något av de små projekten.

Julafton om 3 dagar. Antar att de flesta stressar och julstökar för fullt. Inte jag :-)
Ska förbereda en massa mat den 23:e, annars är det inte många måsten. Ska läsa bok ikväll tror jag. Ja, först ska hästarna få komma in och vila upp sig från regn och lera.
Dags att gå och ta in dem nu.

Inga kommentarer: