17 augusti 2011

Underskattat

Det här med att det kommer vatten när man vrider på kranen är väldigt underskattat.
Man tar (tog) det ju bara för givet!
Det är svårt att lära om. Höll på att spola på knappen på toaletten igår kväll, muttrade lite över hur dum jag var samtidigt som jag tar tvålen och sätter på vattenkranen. Det var väl ungefär då jag insåg hur frustrerande det kommer vara tills vi får vatten. Får och får förresten... Först ska vi väl hålla tummarna att vi får banklån. Annars blir det dystert!

Vi inventerade en gammal grävd brunn igår. Där fanns vatten, men bara lite. Vi pumpade upp så vi har 2 tunnor fyllda med grumligt vatten. Duger att spola i toaletten med i alla fall :-)
Duger tydligen som dricksvatten åt katten också eftersom han hängde över kanten på ena hinken och sörplade i sig. Är ju inte som så att han inte har eget vatten. Köpevatten på flaska har katten fått, men väljer ändå grumligt gammalt vatten. Antingen det eller så dricker han i hästarnas baljor. Varför dricka i en lagom stor skål när man kan stå på tå på bakbenen och hänga ner i en hästbalja?!

Jag har kommit på nya produkter. Varför finns inga engångskastruller som man kan koka ris/pasta/potatis i?? Det vore ju toppen!

Ikväll är det dags. Ikväll är det sommarbeteshagepremiär!
Har lovat att vänta tills sambon kommer hem, fast jag tror han kommer bli lite besviken. Känner jag min gammelhäst rätt är maten högsta prio så det som händer är att näsan kommer hamna i backen och sen kommer de stå på i princip samma fläck och äta tills jag hämtar hem dem lite senare. Inga ystra bakutsparkar och galopprace. Men det är ju vad JAG tror :-) Får se ikväll!

Inga kommentarer: