10 augusti 2011

Inneväder

Idag var det inte heller nåt ridväder. Får verkligen hoppas att det är uppehåll imorgon! Ikväll blir det inomhusprojekt. Bläddras lite mer i sambons jobbpapper, men idag kanske han hinner hem och hjälpa till också så blir det mkt enklare :-)
Men först ska det letas böcker! Undrar var de hamnade någonstans egentligen??? Saknar massor av böcker. Bland annat mina kok- och bakböcker. Vill ha ett kakrecept. NU! Hmm, bara att börja leta antar jag...
Under tiden passar jag på att lyssna på en massa gamla skivor som jag inte lyssnat på på år och dag. En del kom jag inte ens ihåg att jag hade. Gamla singlar och LP-skivor.

Hästarna har valt att strosa runt ute i regnet och äta gräs. Hade jag varit häst hade jag stått i uteboxen och väntat på bättre väder, men så är jag ju ingen häst heller :-)
Matten inväntar lite uppehåll innan hon tänker våga sig ut för att titta till dem och fylla vatten (behövs det tro, som det regnat idag borde tunnorna var överfulla... ;-) )

2 kommentarer:

C sa...

Mina stod och hängde vid grinden och b a d om att få komma in inatt. Å såklart fick de det!<3 själv bäddar jag ner mig framför kaminen....

G. sa...

:-) Hade jag haft boxar hade jag hämtat mina och stängt in dem i stallet, men nu får de ju välja själva så jag antar att regnet inte störde dem. Mmmm, kaminen...låter varmt och mysigt! :-)