20 augusti 2011

Tjohooooo

Vaknade kl 6 imorse och tassade ut i hagen för att släppa hästarna på bete. Ropade på dem och de kom upp genom skogsdungen, ivriga på frukost. Trav och galopp. Brellir tittade efter hö, tittade sen på mig lite undrande. Insåg att jag gick bortåt och fortfarande lockade på dem. Han travade mot mig och jag började springa mot grinden för att locka med mig dem (vem orkar LEDA bort dem till hagen kl 6 på morgonen?!
Tror de fattade... Brellir i trav alldeles bakom och Kolan galopperade ifatt. Jag hann inte mer än öppna grinden så försvann de i FULL GALOPP!! Galopperade över hela vallen och över bron över bäcken och försvann borta i beteshagen. Klockan är nu halv nio och jag har fortfarande inte sett röken av dem :-D

Snacka om glädjeboost så här på morgonen ;-)

Idag ska vi riva altanen. På tisdag kommer de och börjar borra ny vattenbrunn. Nya vattenledningen ska dras in i källaren under altanen så grävaren måste komma åt att jobba där.
Nu hade vi ändå tänkt renovera altanen nästa sommar, så det är inte hela världen att vi måste riva den redan nu. Men det var ju inte riktigt tänkt att det skulle göras nu. Idag. Nåja, vad är väl en bal på slottet... (=ledig dag). Skulle man få en ledig dag kanske man skulle bli helt förslappad? ;-)

Inga kommentarer: