18 augusti 2011

Lyckliga hästar...


Blommor... kan titta på dem hur länge som helst :-)

En stor sten i hagen? En noshörning? Nej, det är ju en Brellir i nya hagen =)



Husse tog en närbild av favoritkatten



Som väntat blev det ingen action vid första utsläppet igår. Drygt en timme fick de mumsa hejvilt innan jag hämtade hem dem igen. Idag däremot var hästarna taggade redan från början. De visste mycket väl vart vi var på väg och ingen av dem tjafsade om att vi gick förbi långa grässtrån i ögonhöjd när vi gick tvärs över åkern i träda till beteshagen. Hann inte mer än ta av grimmorna så brallade de till och drog iväg i galopp. På 30 sekunder var de borta. Som uppslukade av hagen. Jag fick gå på jakt i 5-10 min innan jag hittade dem! Hmmm, lite stor hage kanske...


Kolan uppskattade den i alla fall. Fick bara se rumpan när jag skulle hämta hem dem ikväll efter 3 timmar. Gick till Brellir istället och sen fick vi komma fram till mustangen, men lite tveksam var han. Imorgon är det jag som smörjer in eksemen INNAN jag släpper ut dem. Misstänker starkt att jag inte kommer kunna hämta Kolan då :-D

1 kommentar:

C sa...

Fina bilder!!

Jamen G...Så länge har du väl haft K att du lärt dig att du i n t e är roligare än ett grässtrå;-) hihi. Bra idé att preppa dem i n n a n betessläpp!!
:-) Ha det bra!!