2 april 2010

Så petig man kan vara då?!

Hann måla lite lister imorse innan jag begav mig till stallet.
Dumma jag tyckte att jag skulle börja med att rida eftersom solen sken och det vet man ju inte hur länge det håller i sig. Dumma jag försökte hämta hästen redan kl 10.
Hur tänkte jag?
K kan ju klockan och före 10:15 - 10:30 kan man ju glömma att fånga honom.
Då har man ju nyss kommit ut från stallet, ätit frukost och bara hunnit börja leka med kompisarna.
Fick bara en rumpa i ansiktet när jag försökte närma mig honom.

Jaha, ja det hade jag ju kunnat lista ut. Bara att gå tillbaka in i stallet och mocka, fylla vatten och förbereda kvällsmaten. Sen - ca 30 min senare - gick jag ut och fångade en helt medgörlig häst.
Då var klockan tillräckligt mycket.
Vad ska man säga? Är väl bara att gilla läget antar jag :-)
Gammal häst = man får väl stå ut med vissa egenheter...

Inga kommentarer: