23 april 2010

:-)

Tog en morgonpromenad till stallet och mockade stora stallet (finns stora och lilla stallet) och red sen en jättemysig runda som började på grusväg, vidare förbi hemma hos oss (där K ville in och kolla "sin" hage som vanligt :-) ) och sen ut i skogen. Kom till ett översvämmat ställe där det var 30-40 cm djupt vatten och pölen var 12-15 meter i diameter, men K tvekade inte en sekund utan klafsade rakt ut så det var bara att hålla ut/upp fötterna för att bli så lite blöt som möjligt :-)

Har precis kommit hem igen och hunnit luncha lite. Nu ska klädkammaren slutmålas (förhoppningsvis) så att jag kan ägna mig åt projekt 2 i helgen medan sambon fixar sin bit i klädkammaren. Längtar efter att slippa ha klädkammaren i hallen/vardagsrummet!! Nu är det inte mycket kvar i klädkammaren innan det är inflyttningsdags :-D

Pucko var lite tveksam till att gå ut idag. Han kom nog ihåg vad det var för väder igår :-)
Men nu måste han börja vara ute om dagarna så att han är van för jag kommer ju inte vara hemma om dagarna snart.
När jag börjar jobba - JA JAG HAR FÅTT JOBB!! - så är det ju ingen hemma och Pucko får vara ute. Han har ju alltid vedboden och hans lilla koja där inne så det går ju ingen nöd på honom, men känns i alla fall bra att han hinner vänja sig lite innan vi lämnar honom ensam hemma och utomhus.

Snart är det slut på mina lyxhustrudagar med ridning mitt på dagarna vardagar... bäst att njuta av de få dagar som är kvar.

Inga kommentarer: