3 december 2016

På förskolan...

Sambon frågade Emil vad de gjort under fredagen.
"Vi lekte monster och jagade Ed".
"Men vad sa Ed om det då?"
"Han gnällde lite..."

Tufft liv på förskolan...


Idag drog Emil och jag iväg och köpte de eftersläntrande julklapparna. Vi passade på att gå på bio först också. Masha och björnen. Vi fick hela biosalongen för oss själva. Lyxigt värre!
Mindre lyxigt var det på köpcentrumet. Emil la sig på golvet i butiken, skrek och gormade att haaan ville vara med paaappaaaa. Jag försökte få honom att ställa sig upp så att folk åtminstone skulle kunna passera. Längre fram i affären slängde han sig på golvet igen. En liten 2-årig flicka tittade storögt på Emil och frågade högt varför pojken låg där på golvet. Jag vände mig till henne och sa "du, DET undrar jag också" och fick ett jätteflin från mamman som såg ut att ha medlidande med mig... Nä, där var han rätt billig. Jag var genomsvettig när vi väl tagit oss igenom butiken. När jag väl fick upp honom från golvet drog han iväg och höll sig undan. Jag jagade ikapp honom i ett hörn och hotade med indragen julkalender, uteblivet lördagsgodis och sa att om tomten får höra det här blir det nog inga julklappar heller. (JA jag var DESPERAT!)
Sådär i efterhand kom jag på att jag kanske borde ha lagt mig bredvid honom och skrikit och sparkat... Hehe, får bli nästa gång.

Inga kommentarer: