22 april 2016

Allergi eller segstartad förkylning

I måndags och tisdags var Emil hemma med hosta. Han hostade hela nätterna så ingen i familjen fick sova. Jag gjorde ett försök att åka och jobba 3:45 på måndagsmorgonen, men blev stoppad av sambon som påstod att jag vajade som en tall i storm. Jag var ju bara lite snurrig i huvudet av sömnbristen... ;-)
Så jag sjukade mig (trötthet är också en sjukdom ibland). Sen var jag hemma även tisdagen och onsdagen. Sååå himla trött!
Vi gick och la oss före kl 22 på tisdagen. Jag gick upp sex, skjutsade Emil till förskolan, åkte hem och åt frukost och kröp sen ner i sängen igen och sov. Jag vaknade 11:45. Fortfarande trött...!!
Igår och idag har jag jobbat, men kan inte direkt påstå att jag känner mig pigg. Jag är helt färdig.
Kanske på väg att bli sjuk? Eller så är det allergi. Allting i naturen håller ju på att bli grönt just nu.
Jag nös sex gånger bara på vägen till jobbet. Kan mycket väl vara att det är mycket pollen i luften. Är bara allergisk mot gräspollen, men när det blir mycket känner jag av det.


Denna vecka har hästarna fått vila för jag har nätt och jämnt orkat kolla till dem och fixa med mat och vatten. Kolan har fått på eksemtäcket sen någon vecka tillbaka (ingen huva ännu) och imorgon ska de äntligen få springa ut i sommarhagen och bralla omkring. Jag har inväntat provsvaren eftersom Brellir hade med sig stora blodmasken för sex år sen. Har inte sett något spår av den sen dess, men odlar varje år för säkerhetsskull! Inga problem i år heller. Behöver inte ens avmaska i år :-)
Så nu är det sommar i mina hästars värld. Ska köra lite invänjning så ska de snart få gå på bete på heltid.




Sambon tycker jag ska kolla upp blodvärdena igen (järnvärden och sköldkörtelvärden), men jag har svårt att se vitsen. Jag HAR ju redan sökt för det förra året och de hittade ingenting. Det är väl normalt att gå runt som en zombie och inte orka någonting, knappt ens att rida som annars brukar GE energi.

Inga kommentarer: