21 februari 2016

Magsjuka in the house

Vi skulle precis gå och lägga oss igår när vi insåg att vi istället hade ett barn, en säng, en vägg, ett golv, madrass, gosekossan, lakan osv att sanera. Blev full aktivitet med bad, vädring, sanering och bäddning med rena saker.
Det har gått både magsjuka och förkylning på förskolan och vi hoppades och trodde att vi för en gångs skull klarat oss. Men nej.
Själva tvättar vi händerna som om vi lider av tvångstankar och båda vi har torra nariga händer efter allt skrubbande. Man vill ju INTE få magsjuka för att man tvättat händerna en gång för lite...

Nu sitter jag och jobbar (ska försöka få jobba hemifrån imorgon och jobbar del av arbetsdagen idag ifall det blir en lika jobbig natt i natt). Skönt att inte behöva jobba alla timmarna samma dag. Jag har gjort 4 timmar idag, så jag ligger hyfsat bra till. Om nu chefen tycker att det är ok att jag jobbar hemifrån imorgon...

Emil sitter just nu och tittar på Nalle Puh på tv och roar sig med att klistra rosa post-it-lappar i sitt ansikte. Han verkar inte må illa i alla fall :-)

Nu ska jag jobba lite till! Blev ändrade planer denna helg. Idag har ingen av oss orkat så mycket efter magsjukenatten. Sambon har varit in till stan och provianterat lite magsjukemat ifall vi också blir sjuka.

Inga kommentarer: