19 februari 2016

Jeans och vanor är starka

Idag är det hemmajobb. Bra tajming. Emil vaknade halv elva och klockan 2 i natt. Riktigt skönt att få åka hem och dra på mysbyxorna och jobba hemifrån. Slippa träffa folk och hinka te tills man vaknade.

Igår spontanhandlade jag ett par jeans till Emil. Hans första. Han har ju bara haft mysbyxor tills nu för jag vägrar köpa kläder som inte är bekväma åt honom. Vem vill ha stela byxor som klämmer här och där. Men han har pratat lite om jeans, så när jag hittade ett par jättefina som dessutom var mjuka och sköna så slog jag till och köpte dem. Han blev SÅ glad när han fick dem! Sa "Tack!" flera gånger och ville klippa bort lapparna innan han ens hade  provat dem. Så efter en snabbkoll att de passade så klippte vi lappar och han fick ha dem. Han visade stolt upp dem för pappa och sa "titta jag har lika som du". Det var det första han sa när han kom hem idag: Jag vill ha mina jeans på mig. Haha, de blev ju helt klart uppskattade!! ;-)

Sambon undrade om inte hästarna fått lunch idag. Jag gav ju dem precis efter att jag ätit min lunch så jag fattade ingenting. Sen såg jag dem. Båda stod vid grinden, sida vid sida, och glodde hungrigt in i köket. De är ju vana att husse och Emil matar dem när de kommer hem så nu när de hörde bilen undrar de såklart var maten är, hahaha. Men de har ju redan fått lunch!

Inga kommentarer: