10 februari 2016

Länge sen uppdatering

Nu var det länge sen jag uppdaterade här.
I fredags jobbade jag hemifrån. Hann med att rida båda hästarna innan det blev kolsvart.
I lördags kom sambons syster och svåger på besök för att fixa deras GPS de hade problem med. Söndagen ägnades åt bullbakning och lite städning. På kvällen hade Brellir ett igenmurat öga som rann. Spolade rent och höll tummarna, men på måndagsmorgonen såg det likadant ut (om inte lite värre för övre ögonlocket var lite svullet).
Så det vara bara att ringa ut veterinären. Jobbade så länge jag kunde och åkte sen hem (hann hem 5 minuter innan veterinären... Puh!) och efter kollen (inget trasigt i ögat tack och lov) kunde jag fortsätta jobba lite vid datorn hemifrån och översätta dokument till engelska. Vi övervägde att gå och lägga oss kl 20. Alltså ÅTTA?! Nu gjorde vi inte det, men tröttheten var enorm...
Igår var det jobb hela dagen och så mathandling på kvällen.
När man ser tillbaka nästan en vecka så...har jag inte ett jättespännande liv :-P Haha, men så är det ibland! Kommande vecka hoppas jag på betydligt mer ridning och lite mer vinter igen (Emil hann ju bara prova skidorna två gånger... Skridskorna har han provat EN gång. Vilken tur att jag bara gav 30 kronor för dem :-) )

Inga kommentarer: