17 februari 2016

Blå himmel och sol!

Igår hemmajobbade jag. Jag jobbade lite på kvällen i måndags, Emil ropade i sömnen halv fem och när jag inte somnat om än kl fem gick jag upp och jobbade lite tills det var dags att väcka honom och köra honom till förskolan.
Klockan 10 kunde jag inte hålla mig längre så jag tog en paus och red båda hästarna. I solsken och med en klarblå himmel och snön var så gnistrande vit att ögonen tårades...
Red dem varsin kortare sväng och byte vatten i vattentunnan. Sjuttiofem minuter senare var jag tillbaka framför datorn igen med en massa ny energi.


Det som är konstigt är att när jag jobbar hemifrån så lägger jag ju lika många timmar på jobb som jag gör här på jobbet. Men i och med att jag slipper restiden till och från jobbet så får jag dels mycket mer tid till att göra annat (laga mat, tvätta, plocka ur diskmaskin, annat hushållspyssel) och dels har jag mycket mer ORK. Kanske inte är optimalt att vara hemifrån 12 timmar per dag 5 dagar i veckan?
Men jag vet inte vad jag skulle kunna jobba med där jag kan sitta hemma och jobba??
Man måste ju ha lön också för att kunna betala räkningarna...
Önskar bara att jag skulle ha lite av den där energin även dagar jag varit på jobbet och arbetat!


Även idag ser det ut att bli fint väder! Himlen är blå, i alla fall nu på morgonen.

Inga kommentarer: