18 juni 2015

Baksätesförare

Vi har en liten baksätesförare. "Gasa pappa, gasa." Så gasar sambon på lite. "Du måste köra siktigt pappa!" ( = du måste köra försiktigt).
I helgen frågade sambon om mamma körde bra. "Mmmm", hördes från baksätet. Kör pappa bra då? "Näe". Hahaha, smart unge det där! :-) Sen när sambon körde då körde han bra också tyckte Emil. Han är ju inte helt konsekvent. Jag väljer att tro på det första svaret :-D


Hann klippa gräset innan midsommarvädret kom. (Det ska regna heeeela helgen. Vem är förvånad? Svenskt sommarväder ;-) ) Detta trots att jag i förrgår lyckades trassla in en bit telefonkabel i klippaggregatet. Den låg i gräset och syntes inte... Sambon misstänker att jag har personlig vendetta mot Telia. Först rev jag ner kabeln med grävmaskinen och nu försökte jag klippa sönder kabeln :-P


Avloppet är ev fixat nu. Vi ska få låna grävmaskinen igen efter helgen för att fixa det sista själva. Fylla igen gamla avloppstanken och lyfta bort lock och översta ringen.
Så nu är det sått gräs och så ska vi köpa (minst) ett nytt träd.



Inga kommentarer: