3 juni 2015

Redan onsdag

Vi verkar ha hamnat i regnperiod. Hästarna fick sova inne i natt. Sista natten på några dagar nu, för nu ska det börjas städa. Mocka ut bäddarna och plocka bort allt som inte ska/bör spolas med vatten.
Men det går ju ingen nöd på dem, för de har ju uteboxen om de vill komma inomhus en stund :-)
Regnade redan när jag kom hem igår. Det i kombination med att sambon jobbade sent gjorde att jag hoppade över ridningen. Blev pizza till middag. Passade bra en regnig dag! Skönt att slippa laga mat för en gångs skull.


Har börjat fundera... men inte bestämt någonting än. Känns som en stor snöboll som man puttat till i början av backen. Rullar lite sakta först, men rätt vad det är tar det fart.
Man vet vad man har, men inte vad man får. Spännande och lite läskigt.
Den som lever får se.
Cliffhanger va!? Haha, på fejsbok hatar jag när folk skriver obegripligt. Men det här är ju MIN blogg. Gillar man det inte behöver man ju inte läsa...


Jobbet då. Jo, sysslolös är jag ju inte! Just nu skulle jag kunna sysselsätta ytterligare 2 personer.
Känns lite sjukt att i andra huset sitter folk som är uppsagda som mer eller mindre sitter av tiden, medan jag är överhopad med jobb.
Men, men, inte min huvudvärk. Jag har att göra i alla fall och det är huvudsaken :-)
Stämningen på jobbet är väl sisådär emellanåt, men det blir väl så när många är uppsagda. Sticker säkert i ögonen på somliga att jag (och fler med mig) är anställda senare, men har jobben kvar.


Katten är extremt kelig numera. På kvällarna brukar han sätta sig bredvid soffan (utanför mattan för där får ingen hårboll vara) och skrika MIAAAAAAAAAAAAOW och stirra uppfordrande på en.


I måndags var det grillning på förskolan. Det blåste halvstorm så de vågade inte tända grillen så det blev till att laga mat i stekpannor istället. Inte lika mysigt, men vi fick lite korv i magen i alla fall.
Emil åt 4 korvar och 1,5 korvbröd. Korv är mycket godare än bröd ;-)
En familj hade med sig en valp (såg ut som Leonberger?). Lugn och snäll. Emil ville hälsa, men vågade inte vid första försöket. Andra gången vågade han. Hunden var otroligt snäll och stod helt stilla. Bra, för jag vill ju att Emil ska tycka om hundar, inte vara rädd för dem.


Det var lite ur mitt liv vecka 23 det.
Imorgon är sista dagen denna arbetsveckan då vi är kompensationsledig för nationaldagen på fredag.
En dag och ett berg med arbete. Bara att kavla upp ärmarna och sätta igång.

Inga kommentarer: