29 april 2015

Kabeldiken och trötthet

Vad gör lägenhetsmänniskor hela kvällarna?


Vad vi gjorde? Jo, vi grävde 35 meter kabeldike igår och la ner en jordkabel mellan ladugården och garaget igår på kvällskvisten.
Måste ju passa på när det står en 8-tonsgrävare och gör ingenting på tomten ;-)
Snart får kanske grävarkillen tummen ur och kommer och fixar vårt avlopp och då blir vi ju av med grävmaskinen.


Tog in hästarna när jag kom hem igår och skulle släppa ut dem till kvällsfodringen men blev nerröstad...
Kolan bara stirrade på mig och rörde sig inte ur fläcken när jag öppnade dörrarna. Brellir vände rumpan mot boxdörren och stirrade ner i hörnet där han brukar få sitt kvällshö. Så jag ändrade mina planer och lät dem bestämma. De fick sova inne :-)


Själv sov jag en HEL natt för första gången på ca 2 veckor. Vaknade inte täppt i näsan och inte av någon hosta/harkling. Tyvärr lite kort natt så jag var ändå zombietrött imorse. Höll på att somna på vägen till jobbet. Känns ju lovande inför hemfärden i eftermiddag...
Sambon sov inte lika gott i natt utan tillbringade natten hostandes i soffan. Jag är inte avundsjuk. Inte det minsta.
Kan vi få vara friska nu några veckor i sträck tack?!!

Inga kommentarer: