27 april 2015

Vårhelg

I helgen har vi haft mamma på besök, använt grävmaskinen till att riva ner innertaket som var väldigt instabilt och hängde på trekvart på den gamla fallfärdiga ladan. Vi har fräst landet och satt potatis och lök och fixat med det nya jordgubbslandet.
Vi skulle ha eldat vår kase med ris, men det blåste för mycket. Kanske får bli en (oanmäld) Valborgseld... Eller om det är bättre väder för eldning innan dess?


Jag hann rida båda hästarna varsin längre runda i skogen.
Brellir blev skrämd i skogen och skenade...i tre galoppsprång innan jag hann få stopp på honom. Vad det läskiga var vet inte jag och jag tror inte han visste heller när vi hade stannat ;-)
När jag släppte ut dem i hagen igen rullade de som vanligt nästan på en gång.
För Kolan gick det mindre bra... Han rullade runt och hamnade med benen rätt in i elstängslet.
Så det blev till att laga hage på kvällen. Skönt med grävmaskin. Bara att pressa ner en ny stolpe där den gamla hade suttit. Himla smidigt! :-)
Kolan undkom med blotta förskräckelsen. Jag trodde han skulle ha något sår på benen, för eltråden gick inte av utan det var stolpen som gick mitt itu. Inte en skråma fick han. Tur!!


Emil har åkt fyrhjuling och suttit på gräsklipparen. Sambon lämnade honom oövervakad en liten stund. Då hittade han XC70:n olåst... så där satt han och lekte med knappar/spakar. Han hade tagit med sin hink och spade in i bilen också.


Det ska bli skönt med några arbetsdagar nu så man får vila upp sig lite! Som sambon sa igår kväll: "det känns ju som att det är fredagkväll nu, man måste ju göra mer saker på helgen än när man jobbar".
Denna vecka är det kortvecka. Himla skönt!!

Inga kommentarer: