8 januari 2014

Zzzzzz

Tjugo i fem vaknade Emil och var ledsen. Sen somnade jag aldrig om. Zzzznark. Blir en LÅNG dag idag!
Nu är det nära!! På lördag kommer minusgraderna :-)
Mycket lämpligt, då mina vinterskor så lämpligt gick sönder igår. Hittade ett par stövlar i garderoben, men de är sååå varma. Så det blir perfekt med lite minusgrader. Väntar ivrigt!

Brellir hade lyckats ordna en tappsko också. Det är ju lite smetigt i hagen och han har lite svårt att ta det lugnt. Han vill ju bra gärna komma först så ropar man på dem så kommer han i galopp... Det gör ju att skorna lätt flyger av när det är så lerigt i hagen.
Nu har jag i och för sig förstått att jag inte ska klaga på min hage. Den har klarat sig suveränt trots vädret. Är lite lerigt där jag brukar tömma ut vattentunnan och i grindhålet vid fodergrinden (som jag inte behövt använda på bra länge, men snart ska den få lunchfodra igen), annars rätt ok. Sulorna blir lite leriga när man går runt i hagen, men inte ovandelen på skon. Så jag ska nog inte gnälla :-)

Idag ska sambon och lillknodden på inskolningssamtal. Imorgon ska jag och lillen på inskolning. Blandade känslor. Vill ju vara hemma med honom...
Tänk om man vore miljonär!

Nä, bäst att röra på mig innan jag somnar här på stolen. Längtar redan hem till sängen :-S

Inga kommentarer: