7 januari 2014

Måndag fast tisdag

Idag är det tisdag, men första dagen på jobbet denna vecka.
Blev inte mycket gjort alls på hela helgen då vi varit hängiga.
Det är dags att sätta fart med blivande kontoret nu. Golv ska rivas ut, tapeter ska rivas ner, lister tas bort och så en massa spackling och målning runt fönster, måla tak och runt städskåpet.
Blir kvällsarbete ett tag framöver... men det ska bli SÅ skönt att få ett kontor på nedervåningen!

Fortfarande mörkt som i en grav ute både om morgnarna och kvällarna. Väntar och väntar på snön.
Det sägs att det ska bli minusgrader till helgen i alla fall. Skönt! Det behöver vi verkligen för vi ska köra ner en skänk till källaren med traktorn och så köra in en hel massa pall med ved. Det börjar tryta inomhus och man vill ju inte ta från staplarna i pannrummet...

Är lite kluven, men tror att jag ska satsa på snösulor till hästarna som ska skos nu i veckan. Vill inte att snö plus nollgradigt ska göra så att jag inte kan rida pga styltor (snöklumpar som fastnar i hoven som gör att broddarna inte når backen = bambi på hal is). Blir det vinter och lite snö så vill jag kunna rida varenda kväll! (Eller ja, varenda kväll som JAG vill rida. Inte när det passar pga vädret.)
Samtidigt så är det ju större risk att skorna ramlar av i leran. Men nu ska det väl ändå kunna bli lite vinter väl?!?

Emilnytt: Han vet och kan peka ut näsan och öronen nu. Jag frågade en gång och visade. Sen kunde han det :-) Han är snabblärd ibland! Måste brås på sin mor ;-) :-P
Fast det som han lär sig allra snabbast är alla dumheter vi lär honom... Konstigt att det fastnar så lätt!

Inga kommentarer: