3 januari 2014

Tänt var det här!

Jag försöker kompensera för det kompakta mörkret utomhus (Idag hällregn och hästarna fick till och med stå kvar inne och äta frukost imorse. Sambon släpper ut dem senare på förmiddagen.) genom att tända varenda lampa på jobbet. Borde det inte finnas ljusterapilampor på arbetsplatser? Vore det inte en vinst även för arbetsgivaren att få lite piggare medarbetare?!

Ska dels göra det jag planerat på jobbet och dels sanera efter andra. S U C K. Att folk inte kan hålla efter?!? Spiller man nåt, varför ska man torka upp? Om man väntar några dagar kanske det försvinner av sig själv... Likaså skitiga bägare, skedar mm mm *Grrrrr*

Längtar hem! Saknar Emil...
Just ja, har ju glömt att berätta det roliga som hände förra veckan.
Vi brukar ju busa med Emil och säga "Nu kommer jag och tar dig" med mörk röst och så jagar man honom. Han tjuter då av glädje och skuttar iväg så fort han kan och skrattar. Förra veckan jobbade sambon och ringde hem till mig. Han fick då prata lite med Emil också. Först lyssnade Emil, flinade och sa "däää". Sen sa sambon just "nuuu kommer jag och tar dig" varpå Emil blev helt tyst och slutade andas. Stackars lillplutt! Han såg helt förstörd ut... Han fattade nog inte riktigt att det var pappa i telefonen ;-)

Just ja...han kan ett ord till nu. Häch. (=häst) Så nu säger han attä och häch, men inte mamma och pappa. Däremot ajajajaj. ;-)
Han vet vad lampa, bord, dörr och tak är. Fast igår hade han glömt taket :-)
Misstänker dock att med hans djurintresse och vår gård så kommer han förvandla gården till ett Noaks ark när han blir lite större. Fast några ormar eller möss/råttor kan han glömma! Kommer inte på fråga. Men det är kul att han gillar djur. Jag tror att det är en stor tillgång att växa upp med djur. Synd bara att vi inte kan ha någon hund just nu! (Vore inte snällt mot hunden när vi är borta så mycket.)

Nä, nu är det slut på lunchen och dags att jobba klart. Det är ju FREDAG idag!! :-D

Inga kommentarer: