15 januari 2014

Lillskrutt på dagis

Idag har vi lämnar honom på dagis mellan 9 och 14. Första långa dagen. Han ska både äta lunch och förhoppningsvis sova innan vi hämtar honom.
Känns lite både och. Med tanke på min förkylning så känns det rätt skönt att få några timmar att slappa i soffan och vila lite och jag tror också att lillskrot mår bra av att leka hejvilt med sina kompisar några timmar.
Igår satt jag i ett rum på avdelningen bredvid medan de barnen var ute och lekte. Efter någon timme hör jag dörren till Emils avdelning öppnas och så frökens röst: Emil, vi ska vara här inne.
Sen hörde jag snabba hasljud och så kom Emil och rundade dörrposten i full rulle och rusade fram till kökslådorna. Efter kom fröken med snabba kliv. Hahaha, de får känna på vår lille utbrytarkung. Han är snabb!!

Nu MOT SOFFAN OCH BOKEN!! :-D

Inga kommentarer: