29 mars 2013

Långfredag

Hoppas att det är en låååång fredag idag. Jag har massor jag vill hinna göra :-D
Sambon är iväg på familjefika med sina föräldrar och sina syskon och Emil har nyss ätit lunch här hemma efter förmiddagssömnen.
Ute är det skitfint väder så jag ska klä på oss och gå ut bara jag fått i mig någon slags lunch jag också.

Imorgon ska hela vår lilla familj (ja, alltså inte hästarna och katten...men vi 2-benta) till mamma på middag. Så jag tänkte hinna packa allt vi behöver ha med oss (typ en halv resväska...) idag.
Vill ut och rida lite, njuta lite i solen på altanen, kanske hinna läsa lite bok, städa, plantera om lite krukväxter. Ja, jag behöver en LÅNG fredag idag! ;-)

Längesen jag bloggade nu. Hinner nästan aldrig sitta vid datorn och det är för bökigt att blogga via mobilen tycker jag. Det ryggonda var inte ryggont utan gallstensanfall. 4 hål i magen, en gallblåsa mindre och sen en operation till efter det (via matstrupen ner till tolvfingertarmen) så blev jag av med 2 gallstenar som fastnat i gemensamma gallgången från gallblåsan och levern. Så nu kan jag ÄNTLIGEN äta utan att må illa igen - tjohoo :-)

Igår var jag ut på en jättemysig ridtur på Brellir på kvällen. Så härligt med plusgrader, blå himmel och sol. Nu känns det verkligen som vår trots att det var nio minus tidigt imorse när jag var ut och morgonfodrade.

Inga kommentarer: