1 november 2012

Blir alldeles matt...

...på försäkringskassan.
Dubbeldagar (de man plockar ut samtidigt som sin sambo, man har 30 sådana dagar barnets första år), de är ett helt eget ärende och behandlas separat. Betyder också att de inte betalar ut dem förrän godtyckligt tydligen. Vi ansökte om föräldrapenning för sambon och dessa dubbeldagar samtidigt, men tydligen tar dubbeldagarna mer än en vecka längre att utreda?!?
Kanske ska maila till företagen som vill ha sina räkningar/fakturor betalda och säga att tyvärr behandlas deras räkning/faktura separat och kommer att betalas så småningom och inte just när de har senast inbetalningsdag. Grrrrrr.

Dagen som började så bra. Blir alltid på dåligt humör när jag pratat med försäkringskassan!
Försökte få reda på varför de betalat ut en dag för lite till sambon. Men se, det fick inte lilla jag veta inte. Det måste sambon ringa om själv. Drygt! Så nu måste sambon ringa och sitta i telefonkö han också.
Jag kan telefonnumret till försäkringskassan utantill nu. Då har man ringt lite för ofta tror jag :-S

Nu till någonting betydligt trevligare. Igår bakades det kanelbullar här hemma. Finns väl ingen mer hemtrevlig doft än just kanelbullar?!
Idag kommer syster yster med barn hit och hälsar på lille E. Kladdkaka är bakad och står och väntar i köket :-)
Emil själv sover just nu och jag hinner få lite gjort här hemma. När han är vaken får man inte mycket gjort. Inte för att han skriker konstant som de första veckorna utan för att det är såååå svårt att slita sig när han är vaken, skrattar åt en och pratar med en. Mestadels "gaaoo" och "ouw", men ibland låter det annorlunda.

Hästarna står inne varje natt nu. Det är ju rätt trist väder och lite småhalkigt i leran. Jag tänker att de nog tycker det är skönt att kunna få ligga ner och vila inne.
 

Den här lilla maskrosen blommade den 28:e oktober!! Efter flera frostnätter... En envis, positiv liten rackare :-)

Inga kommentarer: