22 november 2012

Hoppsan hejsan

Dagarna rusar fram! Som vanligt har jag svårt att ta mig till datorn. Har viktigare saker för mig... så fort Emil har sovit om dagarna gör jag saker som mockar och förbereder i stallet och rider. Sen när man väl kommer in så finns det så mycket annat att göra än att sitta här på övervåningen.

Idag har vi i alla fall varit på utflykt! Vi har varit på föräldragruppsträff. 4 bebisar, varav 3 bor grannar. Hur komiskt är inte det?! En av tjejerna bor 1,5 mil bort, men vi andra bor riktigt nära varandra :-)
Emil var äldst av alla. De andra var runt/drygt en månad allihop och Emil blir ju 3 månader på söndag. Emil såg JÄTTESTOR ut... Han var ju inte så liten från början heller. Alla andra sov, medan Emil satt i mitt knä och tittade runt på alla. Så småningom somnade han också i mitt knä.
Kul att träffa lite folk som bor i närheten. Blir kanon sen när barnen blir lite större så kanske de kan leka ihop (och mammorna få en massa fika... ;-) ).

Idag var det inget roligt ridväder så jag gjorde bara iordning i stallet och har knatat in igen. Rida i regn vill jag inte! Skyller på att sadeln och tränsen inte mår bra av vätan ;-)
Sanningen är väl snarare att ryttaren inte vill bli blöt :-P

Undrar var vintern har tagit vägen?! Bilen är inte längre vit. Bara taket är vitt och allt nedanför rutorna (inkl. rutorna) är mörkbrunt :-/
Tristväder!!
Hästarna får fortsätta att stå inne varenda natt. Så fort det blir lite snö och minusgrader ska de få vara ute lite mer igen. Det är ju trots allt bäst för dem jämfört med att stå inne en massa timmar.
På det sättet saknar jag uteboxen lite, för med den kunde de ju välja själva. Men vill skydda ladans bjälkar mot all väta nu så att de inte ruttnar. Till sommaren ska jag öppna uteboxen igen så att de får skydd mot insekterna.

Nä, nu ska jag gå och hänga tvätt. Tjohej! Mycket tvätt blir det med en liten parvel i huset :-)
Är lite sugen på att tjuvstarta julpyntandet också. Får se om jag hinner :-D

Inga kommentarer: