4 november 2012

En novembersöndag

Dagen började med...strömavbrott. Inget te till mig och inget kaffe till sambon.
Mackorna låg i frysen, med de tinade ju hyfsat fort i alla fall :-)
Mitt på dagen hade vi fikabesök och när de åkt hem skruvade jag ihop ett IKEA-skåp och tog mig en ridtur på en sprallig Brellir.
Mitt under ridturen fick han glädjefnatt och brallade lite. Men inte så att jag åkte av i alla fall, det tackar jag för. När jag red iväg var det en massa dimma som låg som slöjor över åkrarna. När jag vände hemåt var det både skymning och dimmigt. Detta trots att ridturen tog 10-15 minuter bara.
Håller ju på att sätta igång dem efter den långa vilan så det blir inga långa ridturer nu i början.
Längtar efter minusgrader och hoppas så att vår arrendator inte hinner plöja stubbåkern alldeles utanför. I så fall kan jag ju rida där tills det blir för mycket snö :-D

Man får inte många stunder för sig själv, men Emil verkar tycka det är hyfsat roligt att sitta i knäet och titta på datorn. Nu är dock tålamodet slut och därmed också blogginlägget...

Inga kommentarer: