2 juni 2012

Pissigt väder

Idag har det verkligen inte varit roligt väder alls. 4 grader, regn och snålblåst.
Under förmiddagen var det växlande mellan regn och uppehåll, men strax före lunch ropade jag ner hästarna till uteboxen och lurade in dem med lite kraftfoder. Sen stängde jag in dem och Kolan fick slippa sitt dyngsura eksemtäcke. Jag mutade dem med både hö och vatten och de har nyss fått gå ut igen. Vet inte om de lider lika mycket av vädret som matten gör, men i alla fall skönt att veta att de fick torka upp lite och vila från regnet.
Det ska ju regna till och med tisdag har de lovat... Jag vill ha tillbaka sommarvärmen!!

Har haft en ganska så slö dag idag där största nyttan har varit lagning av eksemtäcke och gjort en rabarberpaj (ja, och så kört några svängar med tvättmaskinen men det hör ju liksom till när man är hemma så det gills inte riktigt ;-) ).
Nu ska jag ta tag i städningen. Skönt att slippa städa imorgon och det är ju ändå aldrig någonting bra på tv på lördagar så varför inte städa!
Måste hitta lite bra städmusik först bara :-D

Inga kommentarer: