17 juni 2011

Nu är det...

- FREDAG!
- En vecka till semestern!! (5 arbetsdagar...eller ska vi säga 4,5 :-) )
- Molnigt men uppehåll än så länge.
- En trött jag (som satt ute på verandan och lagade eksemtäcke i drygt en timme mitt i natten igår) som längtar hem.

Såg att K hade lyckats ha hål på täcket ordentligt igår. Ca 50 cm som behövde sys... Det är baksidan med att ha en mycket trevlig hage med omväxlande terräng. Tänkte att jag skulle slänga på "reservdelstäcket" över natten bara och använda samma magdel. Men se det gick inte. Spännena var helt inkompatibla. Som att försöka koppla ihop en stickpropp med en annan stickpropp... Bara att gilla läget och inse att man stod där med 2 jättetrasiga täcken och ett som gick i tvättmaskinen samtidigt :-/
Jag satt i sällskap med mygg och knott och försökte tänka positivt: "snart är jag klar, snart är jag klar" ;-)

Inga kommentarer: