9 juni 2011

Upptäckt!

Hittade en TOPPENRIDVÄG igår!! Först såg det ut så här:


sen blev det så här:


och vägen tog nästan aldrig slut...! :-) Kanon!! Vill man rida en lång sväng har jag hittat en runda nu som man kan rida RUNT och slipper vända och rida samma väg hem.

Även om jag inte tror att Brellir bryr sig så mycket för han påstår att han inte sett saker när man vänder och rider hem igen. Samma sak som var läskig på vägen bort är läskig på vägen hem :-)


Lillskiten blev tvättad igår ikväll. Läskigt värre tyckte han. Det killas i pälsen och man blir ju alldeles blöt. Eftersom jag inte fixat någon uppbindning utomhus än så började han snurra runt mig när han ville jag skulle sluta svampa av honom. Jag hängde på och till slut gav han upp och stod snällt still tills jag var klar. Hade han snurrat 3 varv till hade jag antingen spytt eller ramlat omkull, men skam den som ger sig ;-) Jag vann!


Katten är inte värmetålig. Han flåsar och undviker solen nu i värmen. Här ligger han i skuggan i hästhagen och slappar.

Inga kommentarer: