15 juni 2011

9:e arbetsdagen

Börjar bli lite småsegt nu. Vill VERKLIGEN ha helg snart!
Bara halvligga i soffan och slötitta på någon film. HahahaHA HA. Som om DET skulle inträffa ;-)
Men man kan väl få ha en idyllisk liten vision av det i huvudet?!

Fick en "huskur" av en tjej på jobbet. En blandning av koriander och ingefära som man bryner på, mal sönder och sedan använder som "tepulver". Ska lindra förkylning. Vet inte...
Provade till lunch och inte märkte jag någon skillnad?! Var inte det godaste jag druckit men det gick att få i sig. Kanske ingenting jag skulle dricka för skojs skull.
Tror dock att jag redan börjat skrämma bort förkylningen. *puh* Man vill ju inte vara sjuk lagom till semestern!
Snart SEX dagar kvar!!! Ja, arbetsdagar alltså :-)

Regn idag också. Växlar mellan lite regn och mycket regn. Tråkigt men välbehövligt och som sagt - hellre nu än när man har semester! Antar att jag har blöta djur där hemma.
Kolans eksemtäcke hinner nog inte torka mellan regnskurarna, Brellir hade rullat sig igår och var alldeles lerig hela han (måste ha gått till gamla åkern och rullat sig...) och Pucko är ju inte så bekymrad över regn och snö så han är inte alltid inomhus när det är busväder. Igår kom han hem dyngsur! Fast han har världens bästa "koja" att hålla till i.

Inga kommentarer: