19 september 2010

Puh

Nädå, jag har inte dött.
Men jag har
1. renoverat mestadels av vaken tid
2. varit i Italien i en vecka
3. inte haft något internet
och
4. haft uruselt mobilt bredband i 2 dygn.

Ladda upp foton är inte ens att tänka på... men någon dag så kanske det kommer någon bild :-)
Renoveringsstatus: köket klart att flyttas in i. Inte klart! Men tillräckligt för att kunna packa upp lite porslin och specerier. Har rinnande vatten, fungerande toalett och handfat, dusch, elpatronen fungerar så det är varmt i huset. Lite väl varmt till och med för alla element är på max för att elementen ska luftas. Nästa vecka kommer kyl och frys och rökkanalen till pannan ska fixas så att det går att elda i pannan. SEN ska vi flytta in :-)

Igår var vi på Blue Man Group. Jättekul och annorlunda show! Lite dålig timing med Italienresa och show mitt i all renovering och flytt, men men. Allt går :-)
Är snart bara stora möbler och kläder kvar att flytta. Lite blommor också såklart.
Har däremot inte hunnit med att fixa för hästarna än. Får bli snarast efter flytten. Man kan ju inte hinna allt...på en gång ;-)

4 kommentarer:

C sa...

Fixa för hästarna?????!!! Hästarna? Plural? Hallå!! Har du glömt att berätta nåt kanske???!!!!!!

Jag ska också se Blue Man group i höst!!!!! Värt att se?

G. sa...

Nä, men häst numero ETT flyttar inte förrän matte fixat hästkompis. Därav fixa för "hästarna" :-)
Har ju knappt nåt internet hemma, lite svårt att leta häst då.
Ska ta tag i det efter nästa helg. Efter flytten finns förhoppningsvis liiiite mer tid!

G. sa...

Vad upprörd du blev... *fnissar* Klart att jag talar om NÄR jag köper häst!!! :-D

G. sa...

Blue man group var sevärt. Över förväntan faktiskt :-) Men det beror väl på vad man har för förväntningar kanske...
Ganska kort show (1,5 timme utan paus) men det var bara bra för stressnissarna som vill tillbaka hem och packa flyttlådor :-)