29 september 2010

Lille klantkatten

Vår katt är ingen smidig liten kisse. Han är ganska klumpig av sig. Första 2 dagarna snubblade han rätt ofta när han försökte springa uppför trappan i nya huset. Slog hakan i trappstegen ett antal gånger... Igår sprang han före mig uppför trappan och allt gick bra. Efter ett tag hör han hur husse fyller på hans matskål på bottenvåning och ska såklart springa ner och kolla. Går bra första halvan av trappan sen hör jag dunk. Dunk, dunkelidunk, duns. A som var nere rapporterade att Pucko hade landat någonstans borta vid vardagsrumsdörren.
Jaha? Dags att skaffa barngrind för kattens skull eller??

Han BORDE ju lära sig att hålla bättre koll på tassarna... han får öva några dagar till!

2 kommentarer:

C sa...

Hihi! Jag har en barngrind om ni vill låna;-P

G. sa...

Tack, men jag avvaktar lite. Finns ju risk att JAG slår ihjäl mig OM vi sätter dit en grind :-D