27 september 2010

Hiss och diss

Idag kör vi hiss och diss... 5 av varje

Jag hissar:
- Att huset äntligen är överflyttat (dock inte hela garaget ännu)
- Att jag snart får börja rida igen!
- Att nya duschkabinen har en inbyggd sittyta (ja, ja, pensionärsvarning, jag VET ;-) )
- Att få äta mat till lunch istället för kräm eller fil
- Att jag hittade kläder att ha på jobbet idag (!)

Jag dissar:
- Att katten har hoppat runt i sängen i natt och väckt oss ett flertal gånger
- Det blåsiga, kyliga höstvädret som blivit
- Att man inte hittar en endaste pryl längre
- Att jag är så otroligt trött idag
- Att svärmor måste genomgå en massa undersökningar och en operation (egentligen hissar jag ju att de gör saker för att hon ska må bättre, men eftersom jag vet att hon gillar sjukhus och läkare lika lite som jag så dissar jag det faktum att hon måste vara där överhuvudtaget)

1 kommentar:

C sa...

Härligt med 5 hissa...

Mindre roligt med 5 dissa och än mer tråkigt ang. svärmor! Håller ju fortfarande allt som går att hålla- att hon blir bra och får komma hem så fort det bara går.