31 augusti 2010

Just another manic monday...

Jaha, då var det tisdag idag då.
Hade så mycket att göra på jobbet igår att jag hann varken med förmiddagsfikat eller eftermiddagsfikat. Hann inte ens klart allt jag skulle ha gjort.
Fick sms igår på eftermiddagen. Vattenläcka. Tjohoo. Precis vad vi behövde för vi har ju ändå ingenting annat för oss :-/ Stor fuktfläck i sovrumstaket. Taket läcker in.
Efter en snabbkoll på yr-väder konstaterade jag att det inte ska regna idag och imorgon så taket fick vara igår kväll. Var ju redan mörkt när vi kom ut till gården och inte så lättjobbat med enkupiga pannor. Man måste ju se hur de ligger!
Istället fick vi ge oss på nya pannan för den fick inte rörmokarna in. De hade ställt den på pallyft på mjuka gräsmattan. Smart. Eller inte så värst. Den sjönk ju bara. Så där stod den. Vi lyckades puffa in skopan under pallen och surrade fast pannan med spännband och körde bort den till garaget. Undrar vad de hade gjort om vi inte kunnat hjälpa till?!
Hemma halv elva igår, klockan ringde halv sex som vanligt. Trött på gränsen till medvetslös. Vore himla skönt att få sitta ner någon timme någon kväll, men vem ska då jobba?

1 kommentar:

C sa...

Fy tusan vad ni sliter! Jag är verkligen inte ett dugg avundsjuk, även om jag är mer än övertygad om att allt kommer att bli himla fint och bra när ni väl är klara. När bär det iväg till Italien och lite vila då????
*kram*