30 augusti 2010

Måndag hela veckan lång...

Min värld består just nu av måndagar. Enbart :-/
Har hunnit en del under helgen.
Gravsättning i fredags och lunch med släkten.
Har även hunnit varit till Thuns och shoppat lite kläder (mest åt sambon, men jag hittade en ny jacka som var såååå skön). Målat det sista runt fönstren på utsidan. Alla källarfönster är inte klara, men alla stora fönster. Körde in 30 kubik ved med traktorskopan. Det tog ca 8,5 timme... Vad jag kommer uppskatta värmen och varmvattnet i vinter!! ;-)

Har också monterat ihop duschkabinen tillsammans med A. Det tog jäääättelång tid :-( Men nu är den på plats och redo att kopplas in av rörmokarna. A har monterat nya toastolen så nu får man gå på toa igen när man är där. Nice!
Mamma har målat och målat och målat. Massor har hon målat! :-)

Vi räddade fina vagnen från fallfärdiga ladan igår kväll också. Inte det mest högprioriterade projektet kanske, men man vill ju inte att den skulle krossas under taket. Våningsplanet hade rasat ytterligare lite och en stolpe rasat ut. Den ladan överlever nog inte en vinter till. Synd att det finns fler fina saker där inne. Resten måste vi stötta innan man kan skynda in och rädda något. Det mesta ligger våningsplanet redan på så där ska man nog inte rycka och dra och stå inuti för då får man väl en hel lada i huvudet...

Tänkte att nu "gör jag väl en Chrissie" när jag stod på stegen och höll mig i högra sidan och hängde ut till höger om stegen med penseln i högsta hugg för att nå till andra sidan fönsterkarmen. Men jag klarade mig!! Armar och ben är på plats och hela allihop. Puh!
Tänkte att bryta nåt vore ju heeeelt fel just nu när man ska till att flytta :-/ Tur att stegen stod still!

Inga kommentarer: