18 augusti 2010

Tröttare än tröttast

Har insett att man inte orkar jobba 7 dagar i veckan så igår blev det en lugn kväll. Låg i soffan en hel timme när jag kom hem.
Första gången jag varit hos tandläkaren och lyckats med bedriften att hinna somna till mellan det att sköterskan tagit röntgenbilder tills dess att tandläkaren kom in (2 min?). Var precis på väg att somna in när jag hör "Heeeej" och tänkte nej nej nej, inte nu redan :-)
Betyder detta att de har otroligt sköna stolar hos tandläkaren eller att jag borde sova bra många fler timmar varje natt...?

Ikväll ska det monteras köksskåp för blinda livet. Hem och äta och titta till K först bara.
Rörmokarna har skjutit på tiden till vecka 35 så innan dess har vi varken rinnande vatten eller värme. Men vi har lite mer tid på oss :-)

Hinner tyvärr inte blogga så mycket men hoppas bli bättre på det när vi har flyttat in!
Blir sporadisk uppdatering här ett litet tag till framöver.

3 kommentarer:

C sa...

Man kan INTE somna hos tandläkaren, så det måste betyda att du måste sova mer!!!!:-)
Vill se massor med renoveringsbilder, före och efter juh!!!:-))) Nyfiken så jag kan spricka. Hittat någon kompis till K än?
Tycker ni verkar ha hunnit med hur mycket som helst...Du vet väl att ett hus ALDRIG blir färdigt och är ett livstidsprojekt?!!
Se till att få lite fler vilostunder.
*kramis*

G. sa...

Nä, vi MÅSTE bli klara med kök, sovrum och vardagsrum, vattenrör och toalett/handfat. SEN får vi vila lite. Eller tja...flytta heter det visst ;-)

Kommer renoveringsbilder, men har allt sånt på digitalkameran och hemma hinner jag aldrig sitta vid datorn numera... Vi har ju bara före och under renovering än. Inget är ju klart :-/


Klart att det är ett livstidsprojekt, nu fokuserar vi enbart på att få det inflyttningsbart :-) Sen får renoveringen fortsätta i vinter, nästa år och åren som kommer. Men vi måste få klart snart om vi ska hinna packa nåt :-S :-/
2 flyttkartonger känns inte som en bra statistik när man bör flytta om 2,5 vecka *tittar åt ett annat håll och låtsas som om det regnar* Panik? Nä, inte det minsta :-)

C sa...

Hmm, du får se det som "vila" när du packar:-/
Hoppas bara i all stress, panik och sömnbrist, att ni ser ljust på allt och att det någonstans i allt, är kul????!! Nåja, kul och kul - men du förstår säkert vad jag menar?
:-)
Tur att du kan gå till jobbet och få lite "rast" :-P