2 juli 2010

Äntligen fredag

Jag bloggar verkligen uruselt nuförtiden.
Ni får trösta er med att ni inte missar någonting spännande :-)
Flänger mest mellan jobbet, stallet och sängen.

Dagens hiss: Har jobbat på solbrännan på betald arbetstid!
Dagens diss: Fick blåsor på händerna :-(

Igår for jag runt som en virvelvind där hemma. Hem efter jobbet, bytte om och for iväg till stallet för att lägga om bandaget på K. (Han har fått ett sår vid karleden som flugorna äter på och förstör...gav upp i förrgår och slängde på penicillinsalva och ett litet bandage) Hem i full karriär och klippte gräsmattorna. Efter det dammade jag hela huset, tog paus och tryckte i mig lite pizza som sambon kom hem med och därefter dammsög jag huset. Eller...nästan... allt utom lilla hallen som sambon fixade.
Ikväll däremot...IKVÄLL ska jag sitta ner! Sitta på altanen och dricka en iskall cider och blunda och låtsas att jag också har semester som alla andra ;-)

I helgen måste vi bege oss till stora möbelvaruhuset och rekognosera. Vi måste ju spana in vårt nya kök lite mer detaljerat!!
Nu är det inte långt kvar tills helgen börjar och nu slutade precis min "fikarast" :-)

2 kommentarer:

C sa...

NU har din helg börjat!! Så sitt ner, ta det lugnt, jobba på brännan och passa på att bara vara - medans du kan!!

G. sa...

Japp!
Här ska njutas för fullt!!