2 april 2009

Överfallen på lunchpromenaden...

Idag har jag äntligen tagit in promenad runt "kvarteret". Solsken och molnen skingras allt mer :-)
Mötte en jätteglad hund på promenaden också. En sheltie (i min värld en sån hund som helst går gömd bakom husses/mattes ben...) som var helt tvärtom hur andra sådana brukar vara. Den här låtsades inte höra mattes inkallning, kom fram i full trav och svansen gick som en propeller. Hoppade och tyckte att jag skulle hälsa på henne. Matten bad om ursäkt och jag försökte ignorera hunden tills hon kommit fram och fått "tillbaka" hunden. Då frågade jag om jag fick hälsa. Oj så glad hon blev lilla vovven :-) Försökte pussa mig i hela ansiktet och hoppade och for.

Måste bara tillägga att detta är...3:e gången på...3-4 år som hundar har sprungit fram lösa och hälsat. Stackars de som är hundrädda!! Mig gör det ju inget, så länge de inte reser ragg och kommer morrandes emot en så har jag inget emot hundar. Tvärtom! Men tänk en stackars hundrädd människa... I det läget är jag himla glad att folk så sällan är ute på promenad med sina ormar och "råkar" tappa dem ;-) För ormar gillar jag inte!

3 kommentarer:

C sa...

Har Fr. B-mark börjat med sovmornar måntro?;-)

G. sa...

Nope. Men både idag och igår väntade jag med att åka hemifrån till kl 7 så att jag kunde mocka på vägen till jobbet istället för på hemvägen :-)

Anonym sa...

Bra tänkt. Alltid skönare att ha det avklarat :-)