10 april 2009

Låååång fredag

Ja, visserligen heter det ju LÅNG-fredag, men ska denna dag ALDRIG ta slut?!
Först jobb i 6 timmar, sen shopping av lite penséer och annat, hem till eldning av äppelträdsgrenar. Eldningen tog ca 4 timmar. Gissa om det var mkt grenar... :-/
Passade på att elda lite annat också, bland annat det gamla syrénträdet som knäcktes i vintras.

Sambon lyckades tända eld på bensindunken, en madrass och nästan sina egna fötter...
Vad är det med karlar och tändstickor ;-)

I övrigt har vi nu en bil med sommardäck, ren och fin, samt en kruka med vårblommor utanför entrén.
Pållen hade det bra vid besöket i stallet. Ingen ridning idag. Hade tänkt ta en sväng men orkar bara inte.
Ska nu efter lite sill, ägg och potatis med tillhörande nubbe sjunka ner i soffan och inte röra mig ur fläcken förrän jag får krypa i säng. Imorgon tänker jag INTE gå upp klockan 4. Det är jag HELT säker på!!! :-)

1 kommentar:

C sa...

Undrar om man hinner med mera saker b a r a för att det heter Långfredag?
Måste vara något mentalt!
Själv upplevde jag inte alls dagen som speciellt lååååång och hann inte med ens i närheten av vad jag hade hoppats på.